niedziela, 16 października 2011

Chlebek tostowy



Kolejny chlebek z bogatego repertuaru Liski i kolejny, który bardzo mi smakował. Chrupiąca skórka, mięciutki miąższ, idealny na tosty. A do tego bardzo łatwy i szybki. Z całą pewnością do powtórzenia.

Składniki:
540 g mąki pszennej
310-320 g wody
20 g świeżych drożdży (lub łyżeczka suszonych)
Kopiata łyżka masła
Kopiata łyżka mleka w proszku
1,5 łyżeczki soli
1,5 łyżeczki cukru



[Listonic]


Drożdże rozpuszczamy w wodzie z cukrem. Mąkę, sól, masło i mleko w proszku mieszamy w misce. Wlewamy do nich rozczyn drożdżowy i zagniatamy gładkie ciasto. Przykrywamy foli spożywczą i odstawiamy na ok. godzinę do wyrośnięcia. Ciasto przekładamy do formy keksowej (dł. 30 cm) wysmarowanej olejem i zostawiamy do ponownego wyrośnięcia na ok. 40 min. Nagrzewamy piekarnik do 190 st. C. a na dno wsypujemy kilka kostek lodu. Chlebek smarujemy oliwą lub olejem i pieczemy 30 min (dodatkowo posypałam go sezamem). Po tym czasie (lub gdy chlebek z wierzchu się przyrumieni) wyjmujemy go z formy i pieczemy kolejne 10-15 min. Studzimy na kratce.

Smacznego.



3 komentarze:

  1. Śliczny i smakowity!
    Częstuję się kromką i zapraszam na swój chlebek.
    Ciepło Cię pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękny chlebek! Mam ochotę na taki wypiek. Przekonaliście mnie, robię :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję dziewczyny.
    Amber, Twój chlebek już widziałam i nie mogłam wyjść z podziwu :)
    Katie, jestem pewna, że chlebek będzie Ci smakował :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...